jakobochco

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Jakob - v.16

Av Jakob Johansson - 18 april 2013 16:53

Den här veckan har jag haft fullt upp med spelet. Jag har skapat en öppningsbar dörr med hjälp av ett script och animationer + så håller jag på med ett hus som vi ska ha i spelet.

 

Nedan kan du se tre bilder på när man öppnar dörren. När man går fram till den så poppar det upp en text som säger "Press 'E' to open". När man trycker på "E" så åker handtaget ned sen öppnas dörren. Man kan sen stänga den också genom att trycka på "E" igen.

 

Exempel på dörren:

     


Scriptet:

 


Nedan kan du se huset jag jobbat med. Har jobbat en hel del med det, och som jag då gjort från scratch. 


Huset:

 


Timmar:

Ca 10 timmar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jakob Johansson - 2 maj 2013 11:34

Under sportlovet så jobbade jag väldigt mycket och jag hade fullt upp med att lära mig Fl studio och hur det fungera. Sen så börja jag leta efter inspiration för hur min låt skulle vara. Jag hade svårt i början och jag blev inte nöjd med det jag gjor...

Av Jakob Johansson - 2 maj 2013 11:13

I måndags så frågade Jakob om jag kunde hjälpa med att göra en endscrean däe det fadar till svart i slutet. Jakob skikade några länkar där han hade hitat information om hur man kan göra men presis som honom så fungerade det inte för mig heller det fa...

Av Jakob Johansson - 1 maj 2013 19:25


Den här veckan har jag jobbat med spelet så jag nästan spydde. Det jag fick göra var att sätta ihop spelet så att det äntligen skulle bli klart, och ja vi hann till nöd och näppe. Jag fick lägga in möbler i huset, lägga till alla texturer på objekten...

Av Jakob Johansson - 31 januari 2013 11:30


Den här veckan har jag fixat med ytterligare två script. Ett som får kameran att skaka och ett som får objekt att försvinna när man går in i ett osynligt objekt. Mitt mål med de två scripten var att få kameran att skaka när man då går in i det osy...

Av Jakob Johansson - 29 januari 2013 18:00

Den här veckan har jag fixat med ett två scripter som får ett papper att visas när man trycker på det med muspekaren i spelet. Efter en hel del försök och suckande så fick jag äntligen till det. Nedan kan du se hur koderna ser ut. Kan vara lite ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards