Direktlänk till inlägg 31 januari 2013
Den här veckan har jag fixat med ytterligare två script. Ett som får kameran att skaka och ett som får objekt att försvinna när man går in i ett osynligt objekt. Mitt mål med de två scripten var att få kameran att skaka när man då går in i det osynliga objektet.
Hur du får det att funka:
För att det ska funka så måste man länka koden till en annan kod. Med det menar jag att för att få kameran att skaka precis när man går på objektet så måste man länka själva koden till den andra koden som då får ett objekt att försvinna. För att då länka skak koden så måste man skriva "static" innan "var" (variabel) i början av scripten. Med det så kan du då skriva i det andra scripten "ShakeCam._____", där "ShakeCam" är namnet på kamera skak scriptet, och på det blanka området skriver du namnet på variabeln i skak scriptet.
När du vill få scripten att funka i spelet så måste du först lägga in "ShakeCam" på kameran. Sedan dra in kamera objektet i "Inspector". Efter det är det bara att placera "DisableObject", namnet på andra koden, på ett osynligt objekt (GameObject). Glöm inte att sätta objektet som "Is Trigger". I "Inspector" kan du se att du kan välja det objekt som ska försvinna när man går över det osynliga objektet. Obs! Det försvinnande objektet måste heta "Enemy", du skulle kunna ändra det i koden till något annat.
Timmar:
Ca 3 timmar
Under sportlovet så jobbade jag väldigt mycket och jag hade fullt upp med att lära mig Fl studio och hur det fungera. Sen så börja jag leta efter inspiration för hur min låt skulle vara. Jag hade svårt i början och jag blev inte nöjd med det jag gjor...
I måndags så frågade Jakob om jag kunde hjälpa med att göra en endscrean däe det fadar till svart i slutet. Jakob skikade några länkar där han hade hitat information om hur man kan göra men presis som honom så fungerade det inte för mig heller det fa...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 | 30 |
31 | ||||||
|